Konu: İnternet Üzerinden Yurt Dışı Alımlarda Vergi Uygulaması Nasıl?  (Okunma sayısı 991 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

bonanzia ( 6368)
*
0
Arkadaşlar internet üzerinden yurt dışı alış verişlerde vergi uygulaması nasıl? Benim bildiğim 150 Euro'ya kadar vergisiz 150-1500 Euro arası %20 vergi ama kesin bilgimi bu bilmiyorum. Tam bilen var mı?
31 Ağustos 2012, 00:53:11


lamuerte ( 2587)
*
0
150 Euro sınırı Gümrük için geçerliydi sanırım.150 Euro yu geçerse banka otomatik vergi koyuyor galiba.
31 Ağustos 2012, 01:06:08

gökhan001 ( 308)
Sacred Band of Carthage
*
0
Önceden 150 Euroydu fakat son gümrük düzenlemesiyle vergiden muaflık limiti 75 Euroya düşürüldü.Ebay gibi sitelerden alışveriş yaparken 75 Euro limitini geçmemeye özen göstermenizi tavsiye ederim.Tabi vergi ödemek istemiyorsanız.  kirp*

Şuradan daha detaylı bilgi edinebilirsiniz ;
http://www.teknoseyir.com/34597/yurtdisindan-alisveris-yaparken-gumrukte-takilmamanin-yollari/
« Son Düzenleme: 31 Ağustos 2012, 02:41:26 Gönderen: gökhan001 »
31 Ağustos 2012, 02:39:12

Bu Mesaj İçin gökhan001 Kullanıcısına Teşekkür Edenler: Toplam (1 Kişi) bonanzia [ 2012-08-31 11:23:14 ] 
bonanzia ( 6368)
*
0
76-1500 Euro arası ürünü Avrupa'dan alırsan %18 ABD ve Çin'den alırsan %20 vergi gibi bir olay varmış galiba. Burada 3100 tl olan ürün ABD'de 1000 dolar. Ozaman vergi ile 1200 dolar olur ki dolar genelde 1.5 Tl olduğundan 2300 tl eder ürün. Yani Türkiye fiyatından 800 TL ucuza gelir. Burada asıl sorun %20 vergi oranı doğrumu?
31 Ağustos 2012, 11:39:34

gökhan001 ( 308)
Sacred Band of Carthage
*
0
Bahsettiğiniz %20'lik kısım benim bildiğim kadarıyla geçerli yani vergi oranı satın alınan ürünün fiyatının %20'sini geçmez.
« Son Düzenleme: 31 Ağustos 2012, 11:43:49 Gönderen: gökhan001 »
31 Ağustos 2012, 11:43:17

bonanzia ( 6368)
*
0
Yurt dışından olduğu sürece vergi oranı %20'mi sadece?
31 Ağustos 2012, 11:48:12

gökhan001 ( 308)
Sacred Band of Carthage
*
0
bildiğim kadarı ile evet,size gönderdiğim linkteki videoyu izlerseniz bütün sorularınıza cevap bulacaksınız  tbr*
31 Ağustos 2012, 11:56:49

osmanliaskeri ( 925)
*
0
Bunu öğrendiğim iyi oldu benim de niyetim yurt dışından laptop almak.
31 Ağustos 2012, 18:03:46

gökhan001 ( 308)
Sacred Band of Carthage
*
0
Hocam yurtdışından lap top almanızı pek tavsiye etmem çünkü cep telefonu,lap-top,tablet pc (özellikle 3G özelliği olan modeller) gümrüğe takılma ihtimali çok yüksek olan gruptalar.Sonuç olarak yine vergisini ödersin yani Türkiye'deki ile aynı fiyata gelir boşuna kendini yorarsın.
« Son Düzenleme: 31 Ağustos 2012, 18:33:41 Gönderen: gökhan001 »
31 Ağustos 2012, 18:31:38

osmanliaskeri ( 925)
*
0
Ya önümde iki seçenek var. Biri direk sipariş. Eğer gümrük vergisi, kargo fiyatı falan aynı fiyata gelirse diğer seçeneği denicem.

O da yurt dışından birine getirtmek. Bildiğim kadarıyla şahsa ait eşyalara vergi uygulanmıyor. Ordan aldırıcam bir tanıdığa burda fiyatını ödücem kendisine.
31 Ağustos 2012, 18:34:46




Oyun dünyasındaki gelişmeleri Oyun Fest'ten takip edin.
İncelemeler, haberler ve özel içerikleriyle yükselen değer Oyun Fest sizleri bekliyor.